lørdag 3. august 2013

Ben Aaronovitch: Rivers of London

Nei, du ser ikke dobbelt, dette er andre anmeldelsen av denne boken her på bloggen. Eli har allerede gitt den fem stjerner, i et innlegg du kan lese her. Pga det innlegget vil jeg ikke gå så mye inn på hva boken handler om, men heller fokusere på hva jeg likte med den!

For å si det kort, jeg ELSKET ALT!!

Fortellerstemmen er veldig god, akkurat passe britisk, moderne, og ikke minst morsom. Og ikke en eneste gang måtte jeg kjempe med lysten til å filleriste hovedpersonen, noe som også gir pluss i boken!

Alle de andre karakterene du møter i denne boken har sine egne særtrekk, fullestendige personligheter, og er kort fortalt fantastiske. Dette er urban fantasy på sitt beste, med en verden som er så lik vår du kan begynne lå lure på hva som egentlig skjuler seg i storbyenes kringkler og kroker (og hvis du er som meg, kunne du ønske virkeligheten var litt mer som det her).

Det er ikke en bok du bruker uker på å lese og sliter med å forstå, men den var på ingen måte lettlest på en slik måte at det gikk ut over kvaliteten heller. Kapitlene er lange, noe jeg fant jeg virkelig likte, og det er mye god handling pakket inn i rundt fire hundre sider! 

Ikke fult 5 av 5, men en veldig god 4 1/2!

2 kommentarer:

  1. Muahaha! <3

    Eneste "problemet" med Aaronovitch bøker, slik jeg ser det, er det at første gangen jeg leser dem jager jeg såpass mot slutten at jeg må lese dem en gang til for å få med meg nyansene i teksten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg klarte å ikke lese den for fort. Et kapittel før jeg la men hver kveld funket faktisk (ene og alene fordi kapitlene er såpass lange). Men, hvis man tenker på det, så er det ikke en dårlig ting at man må lese de på nytt igjen da ;)

      Slett